EFEKTYWNA KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA, Mosty, nie mury w życiu prywatnym i biznesie
Komunikujemy się zawsze i wszędzie. Mówiąc i nie wydając dźwięków, wyglądając w określony sposób oraz nie pokazując się wcale. W każdej sekundzie naszego istnienia wysyłamy, często nieświadomie sygnały, które następnie interpretuje nasze otoczenie. Skoro więc nie możemy od komunikacji uciec - zróbmy z niej skuteczne narzędzie realizacji naszych celów!
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom merytoryki z zakresu:
- Istoty procesu komunikacji
- Likwidowaniu lub niwelowaniu barier komunikacyjnych
- Skutecznej komunikacji, czyli budowania trwałych mostów porozumienia
- Rozpoznawania preferowanych stylów komunikowania się i praktycznej umiejętności dopasowania się do rozmówców
- Zasad skutecznego przekazywania informacji oraz udzielania informacji zwrotnej.
- Zabezpieczenia efektywności procesu komunikacji przez konkretne narzędzia wzmacniania przekazu oraz metody jej formalizacji.
1. NATURA KOMUNIKACJI
- Proces komunikacji
- Istota komunikacji skutecznej
- Rodzaje komunikacji
2. PRZESZKODY W KOMUNIKACJI „Mury”
- Bariery w komunikacji budowane przez nas i przez innych – czyli co nam przeszkadza skutecznie porozumiewać się.
- Różnice w postrzeganiu i nazywaniu rzeczywistości jako przeszkoda w komunikacji.
- Słowa – symbole różnych treści.
- Autobiografia ( ocenianie, interpretowanie faktów i sytuacji odwołując się wyłącznie do swojego punktu widzenia i swoich doświadczeń)
3. SKUTECZNA KOMUNIKACJA „ Jak budować mosty?”
- Pokonywanie barier w komunikacji – jak stać się dobrym słuchaczem.
- Siedem sposobów dobrego słuchania
- Narzędzia skutecznego słuchania(parafraza, odzwierciedlenie, klaryfikacja, prowadzenie
4. STYLE KOMUNIKOWANIA
- Ogólna charakterystyka profili.
- Test autodiagnostyczny.
- Budowa wypowiedzi dla odbiorców o przeciwnych preferencjach.
5. TYPOWE PROBLEMY ZWIĄZANE Z PRZEKAZYWANIEM INFORMACJI
6. ETAPY SKUTECZNEGO PRZEKAZYWANIA INFORMACJI
- Wyjaśnianie
- Demonstrowanie
- Wykonanie po śladzie
- Korekta
7. FEEDBACK czyli INFORMACJA ZWROTNA.
- Czym jest.
- Zasady udzielania.
8. ZABEZPIECZENIE EFEKTYWNOŚCI KOMUNIKACJI
- Wzmacnianie przekazu poprzez tabele, wykresy, grafikę oraz jego formalizowanie.
Aleksandra Połcik, absolwentka Politechniki Warszawskiej, Wydział Geodezji i Kartografii, Doktorantka na rodzimym wydziale. Trener w sztuce NLP certyfikat wydany przez Ph.D. Christina Hall NLP Meta Master Trainer; The Society of Neuro-Linguistic Programming California. Ośmioletnie doświadczenie w prowadzeniu warsztatów rozwojowych. Działalność zawodowa przede wszystkim obejmuje edukację i rozwój sił sprzedaży. Od 5 lat pracuje w segmencie rynku nieruchomości i inwestycji.