Etyka pośrednika w obrocie nieruchomościami - czyli profesjonalizm, dyplomacja i takt
Jak zachowywać się podczas spotkania z klientem, podczas prezentacji nieruchomości, czy podczas prowadzenia negocjacji. Czego klienci bardzo nie lubią, jak prawidłowo zdiagnozować potrzeby klienta, będąc profesjonalistą i dyplomatą jednocześnie.
DLA KOGO:
- pośrednicy w obrocie nieruchomościami
- zarządcy i rzeczoznawcy majątkowi
- agenci nieruchomości
- wsystkie osoby zainteresowane tematem.
Moduł pierwszy: Wcale nie takie oczywiste, czyli pierwsze wrażenie.
- Wygląd pośrednika, wygląd biura, wygląd samochodu, etc.
- Etykieta telefoniczna
- Korespondencja - forma, terminy, treść.
- Oględziny przyjmowanej nieruchomości. Prezentacja nieruchomości. Spotkanie w biurze, spotkanie w terenie. Sposoby aranżowania spotkania.
- Forma nawiązywania i utrzymywania kontaktu z klientem. Punktualność, rzetelność i terminowość.
- Dyskrecja, Dyplomacja i takt. Przykłady zachowań ocenianych przez klientów jako nachalne, natrętne, niegrzeczne, lub aroganckie.
- Tajemnica zawodowa – czyli, co można, a czego nie wolno przekazywać drugiej stronie.
- Case study: Pożądane i naganne zachowania podczas: rozmowy telefonicznej, rozmowy bezpośredniej, oględzin nieruchomości przyjmowanej do obrotu, prezentacji nieruchomości klientowi – czyli nie rób innemu co tobie nie miłe.
Moduł drugi: Dyplomacja na codzień
- Wprowadzenie do psychologii sprzedaży
- Techniki wpływu społecznego - wykorzystanie w zawodzie
- Umiejętność rozpoznawania potrzeb klienta, rozpoznanie typu klienta i dostrojenie się, oraz dotarcie do każdego z nich.
- Sposoby nawiązywania kontaktu z klientem (rozmowa telefoniczna, kontakt mailowy, rozmowa w biurze, rozmowa „w terenie”, etc.)
- Mowa ciała (niby nic… a jednak)
Moduł trzeci: Rozmowa, negocjacje, mediacje.
- Sposoby prowadzenia negocjacji (miejsce, forma, czas, terminy, dokumentacja poszczególnych etapów negocjacji, etc)
- Jak nie popsuć doskonale rokującego kontraktu, i jak dopiąć strony pozornie nie do pogodzenia,
- Negocjowanie w celu osiągnięcia wyniku wygrany-wygrany. Kolejne etapy dochodzenia do celu.
Joanna Lebiedź licencjonowany Pośrednik w Obrocie Nieruchomościami. Z rynkiem nieruchomości związana nieprzerwanie od 1988 roku. Autorka wielu analiz rynku nieruchomości i publikacji prasowych cyklicznie ukazujących się w liczących się tytułach prasowych. Autor i trener licznych szkoleń dla sektora nieruchomości odbywających się na terenie całego kraju. Laureat wielu nagród i wyróżnień za działalność zawodową oraz pracę na rzecz środowiska zawodowego.