Zarządzanie nieruchomościami komercyjnymi FACILITY & PROPERTY MANAGEMENT
Zarządzanie nieruchomościami komercyjnymi – współpraca z właścicielem nieruchomości i najemcami.
Czy wiesz...
- Jak skutecznie budować relacje z najemcami, właścicielem nieruchomości i podwykonawcami?
- Jak budować strategię najmu?
- Jak zarządzać budżetem marketingowym?
- Jak zarządzać wieloma umowami najmu, mediami oraz finansowaniem?
Korzyści ze szkolenia:
- Podczas szkolenia poznacie Państwo specyfikę zarzadzania nieruchomościami komercyjnymi, trenerzy – praktycy przedstawią ją krok po kroku.
- Uczestnicy dowidza się jak planować wynajm przestrzeni, jak badać trendy rynkowe i oczekiwania potencjalnych najemców;
- Na kursie omówiony zostanie marketing wynajmowanych powierzchni, czyli określenie strategii wynajmu i doboru najemców;
- Zapoznamy Państwa z administrowaniem nieruchomością, czyli zarządzaniem jej finansami, utrzymywaniem odpowiednich relacji z najemcami, utrzymaniem technicznym nieruchomości w tym selekcji i kontroli wszystkich usługodawców;
- Pokażemy w jaki sposób maksymalizować wartość nieruchomości poprzez inwestycje, restrukturyzację finansowania, zmianę strategii rynkowej, organizację sprzedaży.
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników ze specyfiką pracy w nieruchomościach komercyjnych, szczegółowa analiza problematyki dotyczącej komercji, a przede wszystkim wskazanie rozwiązań, które pozwalają uniknąć pułapek w zarządzaniu nieruchomościami komercyjnymi. Przedstawione zostaną najnowsze tendencje w zarządzaniu różnymi typami nieruchomościami komercyjnymi (biurowymi, handlowymi, usługowymi, magazynowymi).
Odbiorcy szkolenia:
Szkolenie skierowane jest do zarządców nieruchomości komercyjnych, właścicieli i kierowników obiektów handlowych, właścicieli nieruchomości komercyjnych, osób odpowiedzialnych za kontrolę i utrzymanie obiektów magazynowych i przemysłowych,
Kurs realizowany jest w systemie stacjonarnym, zajęcia odbywają się w podczas dwóch zjazdów (piątek - niedziela) w godzinach 10-16.
Program kursu realizuje 48 godzin edukacyjnych.
Cena szkolenia:
Koszt uczestnictwa: 3200zł
Możliwość uczestnictwa w wybranych panelach
Cena zawiera:
- materiały szkoleniowe
- całodzienny serwis kawowy i lunch
- mozliwość indywidualnych konsultacji z prowadzącymi zajęcia.
- opiekę merytoryczna po zakończeniu skzolenia w terminie 30 dni.
Zapraszam do kontaktu
bezpośrednio pod numerem telefonu: 534552585
FACILITY & PROPERTY MANAGEMENT
1.Wprowadzające zagadnienia Prawne w Zarządzaniu Nieruchomościami Komercyjnymi - 8h
- Nabycie terenu i kwestie prawne, planistyczne, opłaty.
- Budowa.
- Wynajmowanie powierzchni.
- Zarządzanie umowami najmu.
- Pozostałe elementy zarządzania.
- Case studies
2. Facility Management – 8 h
- Audyt dokumentacji budynkowej – przeglądy i konserwacje
- Usługa sprzątania, usługa ochrony, odśnieżanie.
- Regulaminy.
- Zarządzanie mediami.
- Case study.
- Parkingi.
- Ochrona środowiska.
- Specyfikacja zakresu prac serwisowych.
- Utrzymanie techniczne.
- Ochrona p.poż.
- Telekomunikacja i IT
3. Property Management – 8 h
- Kontekst prawny, wycena
- Rozwój majątku/nieruchomości
- Podstawowe terminy handlowe
- Wymagania techniczne dla najemców
- Plany budowlane
- Strategie bieżącego zarządzania, komercjalizacji
4. Najem i Umowa Najmu -4 h
- Najem - podejście branżowe.
- Elementy składowe procesu najmu.
- Budowanie strategii najmu - elementy składowe, podejście analityczne i strategiczne.
- Najem krótkoterminowy.
- Strategia branżowa, ilościowy najemców w centrum handlowym – dobór jakościowy, ilościowy i przestrzenny.
- Elementy składowe umowy najmu.
- Elementy umowy najmu wpływające na relacje pomiędzy właścicielem a najemcą, właścicielem a zarządcą oraz zarządcą a najemcą
- Specyfika zarządzania najmem i umowami najmu.
- Usługi dodatkowe – IT, technika, reklama, recepcja
- Case study.
5. Bezpieczeństwo, ubezpieczenie -4h
- Zarządzanie operacyjne
- Procedury kryzysowe.
- Ewakuacja (plany ewakuacyjne).
- BHP.
- Zabezpieczenie zdarzeń specjalnych tj. imprezy masowe, ataki terrorystyczne
- Rodzaje polis ubezpieczeniowych, rodzaje ryzyk i zarządzanie ryzykiem.
- Analiza potrzeb ubezpieczeniowych i wybór programu.
- Programy współpracy zarządcy z instytucjami porządku publicznego (z policją, strażą pożarną).
6. Księgowość i Controling – 8 h
- Zarządzanie kontami, procedury, finansowanie
- Przestrzeganie zapisów umów.
- Fakturowanie czynszu i kosztów wspólnych, rozliczenie kosztów wspólnych.
- Budżet
- Monitorowanie wyników najemców.
- Proces wyceny.
- Kapitalizacja dochodów.
- Podstawowe terminy finansowe – NPV, dyskonto, stopa zwrotu.
- Rachunek wyników i bilans.
- Raporty i kontrola .
- Aspekty podatkowe.
7. Audyty – 2 h
- Księga Dobrych Praktyk
- Jakość zarządzania
- Standardy
- Audyt techniczny.
- Audyt środowiskowy.
- Audyt najemców.
8. Marketing i PR -6 h
- Podstawowe metody badawcze, rodzaje badań.
- Analiza danych wtórnych, analizy geomarketingowe
- Badania klientów własnych, stron internetowych.
- Budżetowanie i zarządzanie budżetem marketingowym.
- Budowanie skutecznych relacji z najemcami.
- Mierzenie efektów działań marketingowych
- PR i społeczności lokalne.
- Współpraca z mediami i umiejętności komunikacji z otoczeniem w obliczu sytuacji kryzysowej.
- Zasady zarządzania sytuacją kryzysową.
- Wybrane zagadnienia praktyczne.
Razem 48 godzin – 6 dni szkoleniowych
Mariusz Majkowski – expert w dziedzinie komercjalizacji centrów handlowych Mariusz Majkowski jest licencjonowanym pośrednikiem w obrocie nieruchomościami (numer licencji 14133). Od 7 lat pracuje w firmie Echo Investment S.A gdzie zajmuje się komercjalizacją centrów handlowych i handlowo – rozrywkowych m.in. Galeria Echo Kielce (projekt który otrzymał prestiżową nagrodę Mapic Awards na Targach w Cannes za najlepszą rozbudowę) , Pasaż Grunwaldzki Wrocław, Galaxy Szczecin, Veneda Łomża, Amber Kalisz, Olimpia Bełchatów.
W 2007 roku ukończył Master of Science in Science and Technology Comercialization (University of Austin). W 2009 roku członek komisji przyznającej dotację unijną w ramach projektu Biznes Starter organizowanego przez Kielecki Inkubator Technologiczny.
Maciej Zackiewicz - Doświadczony manager, analityk finansowy, specjalista w dziedzinie inwestowania i zarządzania nieruchomościami komercyjnymi, licencjonowany zarządca nieruchomości, z zamiłowania wykładowca akademicki prowadzący zajęcia z zakresu przedmiotów specjalistycznych związanych z nieruchomościami.
Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego i Politechniki Warszawskiej. Otrzymał z wyróżnieniem tytuł Executive MBA jednego z najlepszych programów MBA w regionie CEE.
Od kilkunastu lat zajmuje się nieruchomościami komercyjnymi i gruntowymi. W dotychczasowej karierze zajmował się różnymi aspektami zarządzania oraz transakcji dotyczących nieruchomości komercyjnych we wszystkich większych miastach Polski. W ostatnich latach zajmował wysokie stanowiska kierownicze oraz współpracował z licznymi funduszami kapitałowymi i deweloperami operującymi na polskim i regionalnym rynku nieruchomości.
Obecnie zajmuje stanowisko dyrektora zarządzającego firmy Apogeum Real Estate Sp. z o.o. (www.ApogeumRealEstate.com), która zajmuje się świadczeniem usług doradczych, zarządzaniem, obsługą transakcji i reprezentacją w zakresie najmu nieruchomości komercyjnych. Firma należy do Grupy Apogeum, która oprócz działalności w zakresie nieruchomości prowadzi również kompleksową dostawę usług projektowych, geotechnicznych, geodezyjnych, obsługi procesu planistyczno-inwestycyjno-budowlanego i doradczych dla podmiotów działających na rynku deweloperskim i budowlanym.
Anna Oleśniewicz -specjalista z ponad dziesiecioletnim doświadczeniem ukierunkowany na rynek nieruchomości komercyjnych
Posiada tytuł RICS, CCIM oraz licencję zarządcy nieruchomości. Specjalista z ponad dziesiecioletnim doświadczeniem ukierunkowany na rynek nieruchomości komercyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej. Początkowo konsultant Jones Lang LaSalle, reprezentujący właścicieli Warszawskich biurowców. Następnie Asset Menager w funduszu inwestycyjnym Heitman, gdzie zarządzała portfolio HEPP III o wartości ponad 500 mln euro. Obecnie dyrektor działu Asset Management w firmie SwedeCenter Sp. z o.o. inwestującej w nieruchomości biurowe, handlowe, mieszkaniowe oraz hotelowe w całej Polsce.
Maurycy Seweryn - specjalista w zakresie kampanii wizerunkowych i PR Maurycy Seweryn – Wykładowca „Autoprezentacji i wystąpień publicznych” oraz „Etykiety w biznesie” w Studium Podyplomowym oraz „Komunikacji społecznej” na kierunku Dziennikarstwo i PR w Wyższej Szkole Handlowej w Radomiu. Wykładowca „Komunikacji społecznej” w WSBiO w Warszawie. Jako jedyny przeprowadził w 2012 roku badania na temat wiarygodności prezenterów i mowy ciała w Polsce. Komentuje mowę ciała dla TVN „Fakty”, Polskiego Radio i dziennika.pl.
Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego i stypendysta Uniwersytetu Humboldta w Berlinie. Były doktorant w Katedrze Zarządzania WSPiZ im. Leona Koźmińskiego. Absolwent Krajowego Centrum Edukacji Europejskiej oraz Studium Stosunków Międzynarodowych IPB.
Doświadczenie w komunikacji i kreowaniu wizerunku zdobywa od 1995. Przeszedł drogę od szeregowego pracownika do stanowiska kierownika projektu, dyrektora ds. sprzedaży, dyrektora ds. public relations, wiceburmistrza Dzielnicy Ochota. Prowadził biuro prasowe byłego marszałka – p. Marka Borowskiego. Przeprowadził wiele kampanii wizerunkowych i PR. Założyciel Warszawskiej Grupy Doradców Public Relations.