Nieruchomości szkolenia

Sztuka negocjacji, czyli jak i kiedy skutecznie i efektywnie negocjować

Umiejętność zrozumienia sposobu myślenia innych negocjatorów… ich strategii działania to klucz do zwiększenia własnej efektywności biznesowej. Znajomość ta pozwoli Ci odnaleźć właściwe argumenty i techniki, dzięki którym przekonasz rozmówcę do proponowanych rozwiązań czy też nawiązania współpracy.

Celem udziału w zajęciach jest:
• Diagnoza własnego stylu negocjacyjnego
• Rozpoznanie i neutralizacja barier w komunikacji
• Doboru stylu negocjacji do osoby, z którą negocjujemy.
• Nauka sposobów pozyskiwania informacji
• Stosowanie poznanych technik negocjacyjnych
• Zwiększenie skuteczności w przekonywaniu innych do określonych propozycji.
• Umiejętność nadawania kierunku w rozmowie, argumentacji.

Korzyści dla uczestników:
• Umiejętność przygotowania się do negocjacji.
• Praktyczne ćwiczenia strategii i taktyki negocjacji
• Poprawa skuteczności działania podczas negocjacji.
• Nabycie umiejętności wychodzenia z impasu
 

formularz (doc)

1. Informacje, bez których nawet nie siadaj do stołu negocjacyjnego:

  • Negocjacje i czarne dziury ?
  • Jakim jestem negocjatorem: negocjator twardy, negocjator miękki
  • Cechy i postawa skutecznego negocjatora
  • Negocjacje: diagnoza
  • Proces negocjacji

2. Przygotowanie

  • Własna postawa i przekonania w negocjacjach: co mnie wspiera w negocjacjach
  • Błędy popełniane przez negocjatorów
  • Określenie swoich priorytetów (interesów) i nadanie ważności kwestiom do negocjacji
  • Przewidywanie zachowań drugiej strony - analiza interesów, potrzeb i celów
  • BATNA

3. Opracowanie taktyki prowadzenia negocjacji

  • Analiza zasobów, przygotowanie argumentów i kontrargumentów
  • Wytyczenie ścieżek negocjacji
  • Prezentacja stanowiska wyjściowego
  • Opracowanie zasady ustępstw
  • Przetarg
  • Sposoby na impas
  • Porozumienie/Kontrakt

4. Organizacja negocjacji

  • Przestrzeń, czas, zespół
  • Jak budować klimat w negocjacjach ?

5. Dochodzenie do TAK

  • Sondowanie
  • Oddzielanie ludzi od meritum problemu
  • Koncentracja na interesach a nie stanowiskach
  • Opracowanie wielu rozwiązań
  • Pokonywanie obiekcji klientów

6. Zamknięcie negocjacji

Aleksandra Połcik, absolwentka Politechniki Warszawskiej, Wydział Geodezji i Kartografii, Doktorantka na rodzimym wydziale. Trener w sztuce NLP certyfikat wydany przez Ph.D. Christina Hall NLP Meta Master Trainer; The Society of Neuro-Linguistic Programming California. Ośmioletnie doświadczenie w prowadzeniu warsztatów rozwojowych. Działalność zawodowa przede wszystkim obejmuje edukację i rozwój sił sprzedaży. Od 5 lat pracuje w segmencie rynku nieruchomości i inwestycji.