Sztuka negocjacji, czyli jak i kiedy skutecznie i efektywnie negocjować
Umiejętność zrozumienia sposobu myślenia innych negocjatorów… ich strategii działania to klucz do zwiększenia własnej efektywności biznesowej. Znajomość ta pozwoli Ci odnaleźć właściwe argumenty i techniki, dzięki którym przekonasz rozmówcę do proponowanych rozwiązań czy też nawiązania współpracy.
Celem udziału w zajęciach jest:
• Diagnoza własnego stylu negocjacyjnego
• Rozpoznanie i neutralizacja barier w komunikacji
• Doboru stylu negocjacji do osoby, z którą negocjujemy.
• Nauka sposobów pozyskiwania informacji
• Stosowanie poznanych technik negocjacyjnych
• Zwiększenie skuteczności w przekonywaniu innych do określonych propozycji.
• Umiejętność nadawania kierunku w rozmowie, argumentacji.
Korzyści dla uczestników:
• Umiejętność przygotowania się do negocjacji.
• Praktyczne ćwiczenia strategii i taktyki negocjacji
• Poprawa skuteczności działania podczas negocjacji.
• Nabycie umiejętności wychodzenia z impasu
1. Informacje, bez których nawet nie siadaj do stołu negocjacyjnego:
- Negocjacje i czarne dziury ?
- Jakim jestem negocjatorem: negocjator twardy, negocjator miękki
- Cechy i postawa skutecznego negocjatora
- Negocjacje: diagnoza
- Proces negocjacji
2. Przygotowanie
- Własna postawa i przekonania w negocjacjach: co mnie wspiera w negocjacjach
- Błędy popełniane przez negocjatorów
- Określenie swoich priorytetów (interesów) i nadanie ważności kwestiom do negocjacji
- Przewidywanie zachowań drugiej strony - analiza interesów, potrzeb i celów
- BATNA
3. Opracowanie taktyki prowadzenia negocjacji
- Analiza zasobów, przygotowanie argumentów i kontrargumentów
- Wytyczenie ścieżek negocjacji
- Prezentacja stanowiska wyjściowego
- Opracowanie zasady ustępstw
- Przetarg
- Sposoby na impas
- Porozumienie/Kontrakt
4. Organizacja negocjacji
- Przestrzeń, czas, zespół
- Jak budować klimat w negocjacjach ?
5. Dochodzenie do TAK
- Sondowanie
- Oddzielanie ludzi od meritum problemu
- Koncentracja na interesach a nie stanowiskach
- Opracowanie wielu rozwiązań
- Pokonywanie obiekcji klientów
6. Zamknięcie negocjacji
Aleksandra Połcik, absolwentka Politechniki Warszawskiej, Wydział Geodezji i Kartografii, Doktorantka na rodzimym wydziale. Trener w sztuce NLP certyfikat wydany przez Ph.D. Christina Hall NLP Meta Master Trainer; The Society of Neuro-Linguistic Programming California. Ośmioletnie doświadczenie w prowadzeniu warsztatów rozwojowych. Działalność zawodowa przede wszystkim obejmuje edukację i rozwój sił sprzedaży. Od 5 lat pracuje w segmencie rynku nieruchomości i inwestycji.