Umowa o zarządzanie wspólnotą mieszkaniową, czyli jak bezpiecznie ułożyć wzajemne relacje
Szkolenie dla:
- Zarządców nieruchomości
- Pośredników w obrocie nieruchomościami
- Rzeczoznawców majątkowych
Cel szkolenia:
Kiedy mija radość z podpisanego kontraktu na zarządzanie nową wspólnotą mieszkaniową przychodzą refleksje, że umowa o zarządzanie nie jest precyzyjna, że zarząd wspólnoty ma „za duże wymagania”, że wkładamy nieproporcjonalnie dużo wysiłku i pracy w stosunku do wynagrodzenia. Pojawia się frustracja, zniechęcenie, prace nie są realizowane zgodnie z oczekiwaniami drugiej strony. Kontrakt taki jest trudny do utrzymania przez dłuższy czas. Niewłaściwie przygotowane i przeprowadzone zakończenie współpracy często znajduje swój epilog w sądzie.
Szkolenie ma za zadanie wskazanie podstaw prawnych regulujących stosunki zarząd wspólnoty – zarządca, omówienie problematyki dotyczącej umowy o zarządzanie, uwzględnienia w niej wymagań określonych przepisami prawa jak i interesów stron umowy. Podane będą wskazówki jak przeprowadzić prawidłowo zakończenie współpracy.
1. Przepisy prawa regulujące wzajemne relacje zarządca - zarząd wspólnoty
- ustawa o gospodarce nieruchomościami
- ustawa o własności lokali
- kodeks cywilny
- kodeks postępowania cywilnego
2. Umowa o zarządzanie
- podstawy prawne
- istotne elementy umowy o zarządzanie
- wzory umów;
3. Wzajemne wymagania a interes stron
- interes zarządcy
- interes wspólnoty
- interes zarządu wspólnoty
4. Zakończenie współpracy
- konflikty
- asertywność
- sposoby rozwiązania umowy
- wzajemne rozliczenia
5. Zalecane wzory postępowania i dobrych praktyk
- planowanie
- komunikacja
- sprawozdawczość
- kontrola
Michał Substyk – wieloletni praktyk na rynku zarówno nieruchomości mieszkaniowych w starych i nowo wybudowanych zasobach, jak i nieruchomości komercyjnych. Licencjonowany zarządca nieruchomości z doświadczeniem deweloperskim w zakresie analiz rynku nieruchomości, planowania i realizacji procesów inwestycyjnych.