Wykorzystanie marketingu i komunikacji do sprzedaży oferty
Czy wiesz…
- Czy widziałeś siebie, gdy prowadzisz rozmowę handlową?
- Czy wiesz jak odczytać emocje rozmówcy po uścisku dłoni i jaką strategię negocjacyjną przyjmie wobec ciebie?
- Czy wiesz, że wybór miejsca przy stole jest sygnałem nastawienia do negocjacji z Tobą?
- Czy Twoi partnerzy będą mieć skrupuły przed wykorzystaniem mowy ciała w negocjacjach i rozmowie handlowej?
Korzyści dla uczestników:
- Poznanie technik marketingowych
- Opracowanie, poprawienie, doprecyzowanie własnej autoprezentacji w trakcie sprzedaży oferty.
- Opanowanie sztuki odczytywania mowy ciała klientów i ich nastawienia.
- Przećwiczenie umiejętności prezentowania oferty z wykorzystaniem mowy ciała i komunikatów werbalnych.
- Nauczenie się wykorzystania komunikacji werbalnej i niewerbalnej podczas sprzedaży.
- Zdobycie wiedzy, jak obronić się przed klientami wykorzystującymi komunikację niewerbalną do manipulowania.
Nasze rozumienie sytuacji:
Do lamusa odchodzi prezentacja oferty w firmie w pozycji siedzącej. Coraz częściej od managera i osób obsługujących klienta oczekuje się dokonywania profesjonalnej prezentacji oferty. Dotychczas managerowie i handlowcy opanowywali operowanie głosem oraz tricki negocjacyjne. Przyszedł czas na „wrzucenie kolejnego biegu”. Czas na poznanie technik komunikacyjnych i marketingowych dających przewagę nad klientem i co ważne nad konkurencją.
Odbiory szkolenia:
To szkolenie jest przeznaczone dla osób, które dbają o swój wizerunek i profesjonalizm. Jest dla managerów, którzy widzą szansę w wykorzystaniu mowy ciała do:
- własnej autoprezentacji,
- zaprezentowania oferty jako cennej i wartościowej,
- zrozumienia partnerów biznesowych i ich nastawienia,
- potwierdzenia, że druga strona wykorzystuje mowę ciała do negocjacji,
- obrony przed klientami wykorzystującymi komunikację niewerbalną do manipulowania procesem negocjacji i rozmowy handlowej.
Atutem szkolenia jest też zaprezentowanie sprawdzonych technik promocji firmy i oferty.
Program szkolenia realizuje 6 godzin edukacyjnych wg § 6 ust. 1 rozporządzenia z dnia 17 kwietnia 2008 r. w sprawie doskonalenia zawodowego przez rzeczoznawców majątkowych, pośredników w obrocie nieruchomościami oraz zarządców nieruchomości (Dz. U. Nr 80, poz. 475).
Koszt uczestnictwa: 250 zł/osoba
Cena zawiera:
- materiały szkoleniowe
- całodzienny serwis kawowy oraz obiad
- warsztaty praktyczne i konsultacje z trenerem
zapisz się formularz (doc)PROGRAM SZKOLENIA:
- Prezentacja mieszkania prezentacji nie równa. Jaki mam styl prezentowania przed klientem?
- Dobór stylu do reprezentowanej firmy oraz temperamentu.
- Rodzaje prezentacji i najczęściej popełniane błędy w prezentacji mieszkania
- Pierwsze wrażenie a sukces.
- Budowa wizerunku poza słowami - przestrzeń, władza, status, symbolika.
- Czego nie powinno się robić przed prezentacją. Ograniczenia żywnościowe przed rozmową handlową – winowajcą negatywnego odbioru nie jest tylko czosnek.
- Mowa ciała w kontaktach z klientem i w promocji firmy
- Gesty pewności siebie.
- Gesty uzupełniające słowa.
- Emocje w ruchach ciała – kinezyka.
- Kontakt wzrokowy.
- Poruszanie się w przestrzeni.
- Sygnały niepewności.
- Sygnały kłamstwa.
- Sygnały stresu.
- Sygnały wiarygodności.
- Proksemika- jak zarządzać przestrzenią by zbudować dobre relacje.
- Haptyka – dotyk a kreowanie relacji.
- Chronemika – zarządzanie czasem w kontaktach z klientami.
- Budowanie zgodność przekazu werbalnego i mowy ciała.
- Mowa niewerbalna klientów
- Co oni myślą, gdy z nimi rozmawiam?
- Rozmowa to proces – jak z monologu zrobić dialog.
- Operowanie głosem
- Ustalenie kompetencji komunikacyjnych
- Ćwiczenia komunikacji z klientem.
- Tempo mówienia i inne walory głosu – a wiarygodność , przekonywanie i zrozumienie przekazywanej klientowi treści.
- Techniki wywierania wpływu:
- Potęga sugestii oraz emocji w perswazji.
- Skuteczne techniki wykorzystywane w trakcie komunikacji
- z klientem.
- Wizerunek i wiarygodność firmy i produktu.
- Wizerunek - co to jest?
- Znaczenie wizerunku dla realizacji celów sprzedażowych.
- Kto tworzy wizerunek?
- Rola pracownika w tworzeniu wizerunku.
- Tradycyjne narzędzia marketingu.
- Promocja - specyfika i przydatność działań.
- Sprzedaż osobista.
- Promocja dodatkowa, kupony, talony, bony zniżkowe.
- Wydarzenia w firmie.
- Marketing a realna sprzedaż.
- Merchandising, czyli tworzenie wizerunku produktu.
- Marketing internetowy.
- Telemarketing.
- Nowoczesne narzędzia marketingu.
- Marketing internetowy: witryny, wyszukiwarki, reklama - formy i trendy, e-mailing.
- Społeczności internetowe – portale, grona.
- Marketing wirusowy, spamy, blogi, chat-y, fora dyskusyjne.
- Marketing bezpośredni.
- Marketing partyzancki (guerilla marketing).
- Marketing szeptany i ukryty.
- Experiential Marketing.
- Event marketing.
- Customer Relationship Management.
- Programy lojalnościowe.
- Relationship marketing.
- Customer Experience Management.
- Outdoor
Maurycy Seweryn - specjalista w zakresie kampanii wizerunkowych i PR
Wykładowca „Autoprezentacji i wystąpień publicznych” oraz „Etykiety w biznesie” w Studium Podyplomowym oraz „Komunikacji społecznej” na kierunku Dziennikarstwo i PR w Wyższej Szkole Handlowej w Radomiu. Wykładowca „Komunikacji społecznej” w WSBiO w Warszawie. Jako jedyny przeprowadził w 2012 roku badania na temat wiarygodności prezenterów i mowy ciała w Polsce. Komentuje mowę ciała dla TVN „Fakty”, Polskiego Radio i dziennika.pl.
Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego i stypendysta Uniwersytetu Humboldta w Berlinie. Były doktorant w Katedrze Zarządzania WSPiZ im. Leona Koźmińskiego. Absolwent Krajowego Centrum Edukacji Europejskiej oraz Studium Stosunków Międzynarodowych IPB.
Doświadczenie w komunikacji i kreowaniu wizerunku zdobywa od 1995. Przeszedł drogę od szeregowego pracownika do stanowiska kierownika projektu, dyrektora ds. sprzedaży, dyrektora ds. public relations, wiceburmistrza Dzielnicy Ochota. Prowadził biuro prasowe byłego marszałka – p. Marka Borowskiego. Przeprowadził wiele kampanii wizerunkowych i PR. Założyciel Warszawskiej Grupy Doradców Public Relations.