Zarządzanie nieruchomościami komercyjnymi
Zarządzanie nieruchomościami komercyjnymi – współpraca z właścicielem nieruchomości i najemcami.
Czy wiesz...
- Jak skutecznie budować relacje z najemcami, właścicielem nieruchomości i podwykonawcami?
- Jak budować strategię najmu?
- Jak zarządzać budżetem marketingowym?
- Jak zarządzać wieloma umowami najmu, mediami oraz finansowaniem?
Korzyści ze szkolenia:
- Podczas szkolenia poznacie Państwo specyfikę zarzadzania nieruchomościami komercyjnymi, trenerzy – praktycy przedstawią ją krok po kroku.
- Uczestnicy dowidza się jak planować wynajm przestrzeni, jak badać trendy rynkowe i oczekiwania potencjalnych najemców;
- Na kursie omówiony zostanie marketing wynajmowanych powierzchni, czyli określenie strategii wynajmu i doboru najemców;
- Zapoznamy Państwa z administrowaniem nieruchomością, czyli zarządzaniem jej finansami, utrzymywaniem odpowiednich relacji z najemcami, utrzymaniem technicznym nieruchomości w tym selekcji i kontroli wszystkich usługodawców;
- Pokażemy w jaki sposób maksymalizować wartość nieruchomości poprzez inwestycje, restrukturyzację finansowania, zmianę strategii rynkowej, organizację sprzedaży.
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników ze specyfiką pracy w nieruchomościach komercyjnych, szczegółowa analiza problematyki dotyczącej komercji, a przede wszystkim wskazanie rozwiązań, które pozwalają uniknąć pułapek w zarządzaniu nieruchomościami komercyjnymi. Przedstawione zostaną najnowsze tendencje w zarządzaniu różnymi typami nieruchomościami komercyjnymi (biurowymi, handlowymi, usługowymi, magazynowymi).
Odbiorcy szkolenia:
Szkolenie skierowane jest do zarządców nieruchomości komercyjnych, właścicieli i kierowników obiektów handlowych, właścicieli nieruchomości komercyjnych, osób odpowiedzialnych za kontrolę i utrzymanie obiektów magazynowych i przemysłowych,
Kurs realizowany jest w systemie stacjonarnym, zajęcia odbywają się w podczas dwóch zjazdów (piątek - niedziela) w godzinach 10-16.
Program kursu realizuje 48 godzin edukacyjnych.
Cena szkolenia:
Koszt uczestnictwa: 2150zł brutto (stawka podatku VAT 'zw')
Cena promocyjna 1800zł brutto przy zapissie do 14.02.19
Cena zawiera:
- materiały szkoleniowe
- całodzienny serwis kawowy i lunch
- mozliwość indywidualnych konsultacji z prowadzącymi zajęcia.
- opiekę merytoryczna po zakończeniu skzolenia w terminie 30 dni.
Zapraszam do kontaktu
bezpośrednio pod numerem telefonu: 534552585
Aby dokonac zgłoszenia przejdź tutaj
zapisz się formularz (doc)FACILITY & PROPERTY MANAGEMENT
1.Wprowadzające zagadnienia Prawne w Zarządzaniu Nieruchomościami Komercyjnymi - 8h
- Nabycie terenu i kwestie prawne, planistyczne, opłaty.
- Budowa.
- Wynajmowanie powierzchni.
- Zarządzanie umowami najmu.
- Pozostałe elementy zarządzania.
- Case studies
2. Facility Management – 8 h
- Audyt dokumentacji budynkowej – przeglądy i konserwacje
- Usługa sprzątania, usługa ochrony, odśnieżanie.
- Regulaminy.
- Zarządzanie mediami.
- Case study.
- Parkingi.
- Ochrona środowiska.
- Specyfikacja zakresu prac serwisowych.
- Utrzymanie techniczne.
- Ochrona p.poż.
- Telekomunikacja i IT
3. Property Management – 8 h
- Kontekst prawny, wycena
- Rozwój majątku/nieruchomości
- Podstawowe terminy handlowe
- Wymagania techniczne dla najemców
- Plany budowlane
- Strategie bieżącego zarządzania, komercjalizacji
4. Najem i Umowa Najmu -4 h
- Najem - podejście branżowe.
- Elementy składowe procesu najmu.
- Budowanie strategii najmu - elementy składowe, podejście analityczne i strategiczne.
- Najem krótkoterminowy.
- Strategia branżowa, ilościowy najemców w centrum handlowym – dobór jakościowy, ilościowy i przestrzenny.
- Elementy składowe umowy najmu.
- Elementy umowy najmu wpływające na relacje pomiędzy właścicielem a najemcą, właścicielem a zarządcą oraz zarządcą a najemcą
- Specyfika zarządzania najmem i umowami najmu.
- Usługi dodatkowe – IT, technika, reklama, recepcja
- Case study.
5. Bezpieczeństwo, ubezpieczenie -4h
- Zarządzanie operacyjne
- Procedury kryzysowe.
- Ewakuacja (plany ewakuacyjne).
- BHP.
- Zabezpieczenie zdarzeń specjalnych tj. imprezy masowe, ataki terrorystyczne
- Rodzaje polis ubezpieczeniowych, rodzaje ryzyk i zarządzanie ryzykiem.
- Analiza potrzeb ubezpieczeniowych i wybór programu.
- Programy współpracy zarządcy z instytucjami porządku publicznego (z policją, strażą pożarną).
6. Księgowość i Controling – 8 h
- Zarządzanie kontami, procedury, finansowanie
- Przestrzeganie zapisów umów.
- Fakturowanie czynszu i kosztów wspólnych, rozliczenie kosztów wspólnych.
- Budżet
- Monitorowanie wyników najemców.
- Proces wyceny.
- Kapitalizacja dochodów.
- Podstawowe terminy finansowe – NPV, dyskonto, stopa zwrotu.
- Rachunek wyników i bilans.
- Raporty i kontrola .
- Aspekty podatkowe.
7. Audyty – 2 h
- Księga Dobrych Praktyk
- Jakość zarządzania
- Standardy
- Audyt techniczny.
- Audyt środowiskowy.
- Audyt najemców.
8. Marketing i PR -6 h
- Podstawowe metody badawcze, rodzaje badań.
- Analiza danych wtórnych, analizy geomarketingowe
- Badania klientów własnych, stron internetowych.
- Budżetowanie i zarządzanie budżetem marketingowym.
- Budowanie skutecznych relacji z najemcami.
- Mierzenie efektów działań marketingowych
- PR i społeczności lokalne.
- Współpraca z mediami i umiejętności komunikacji z otoczeniem w obliczu sytuacji kryzysowej.
- Zasady zarządzania sytuacją kryzysową.
- Wybrane zagadnienia praktyczne.
Razem 48 godzin – 6 dni szkoleniowych
Mariusz Majkowski – expert w dziedzinie komercjalizacji centrów handlowych
Mariusz Majkowski jest licencjonowanym pośrednikiem w obrocie nieruchomościami (numer licencji 14133). Od 7 lat pracuje w firmie Echo Investment S.A gdzie zajmuje się komercjalizacją centrów handlowych i handlowo – rozrywkowych m.in. Galeria Echo Kielce (projekt który otrzymał prestiżową nagrodę Mapic Awards na Targach w Cannes za najlepszą rozbudowę) , Pasaż Grunwaldzki Wrocław, Galaxy Szczecin, Veneda Łomża, Amber Kalisz, Olimpia Bełchatów.
W 2007 roku ukończył Master of Science in Science and Technology Comercialization (University of Austin). W 2009 roku członek komisji przyznającej dotację unijną w ramach projektu Biznes Starter organizowanego przez Kielecki Inkubator Technologiczny.
Waldemar Tkaczyk - ekspert w zakresie facility management
Specjalista w zakresie facility management. Wieloletni specjalista w firmach Elektromontaż Polska oraz Esmil International North Africa. W latach 1992 – 2002 Country Service Manager w firmie Kodak Poland. Obecnie od 2003 roku Dyrektor Techniczny w HSG Zander Polska. Doświadczony ekspert w zakresie facility management w obiektach przemysłowych, biurowych oraz handlowych.
Współpracował w zespołach międzynarodowych. Galeria Victoria w Wałbrzychu oraz Galeria Sanowa w Przemyślu to obiekty m.in. w których zarządzał.
Maciej Zackiewicz - doświadczony manager działający na rynku nieruchomości komercyjnych.
Wykładowca, analityk finansowy, specjalista w dziedzinie zarządzania nieruchomościami komercyjnymi. Proaktywny i zdolny do inspirowania proaktywnym nastawieniem do działań biznesowych. Aktualnie uczestniczy w jednym z najlepszych programów MBA w regionie CEE.
Absolwent studiów magisterskich oraz podyplomowych Uniwersytetu Warszawskiego, obecnie student na Politechnice Warszawskiej na kierunku Executive MBA. Od 2005 do 2008 roku Specjalista ds. analizy i kosztów w firmie DTC Management Services. Obecnie od 2009 roku Dyrektor ds. Kosztów i Analiz w Grupie Centrum Development and Investments.
Kazimierz Szot - Wieloletni wykładowca na szkoleniach i kursach z zakresu zarzadzania nieruchomościami komercyjnymi
Jest licencjonowanym zarządcą nieruchomości, licencja nr 6179. W latach 1994 – 2005 w korporacji Netia S.A. zajmował się zarządzaniem nieruchomościami, oraz kierował działem administracji i bezpieczeństwa. Odpowiedzialny był również za rozbudowę i modernizację istniejących nieruchomości budynkowych korporacji. Od 2005 r. prezes zarządu Zarządca Sp. z o.o. Spółka zajmuje się zarządzaniem nieruchomościami w Warszawie, Poznaniu oraz Łodzi. Członek Związku Pracodawców Warszawy i Mazowsza zrzeszonego w Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan. Laureat nagród Orły Polskiego Budownictwa oraz Mazowiecka Firma Roku 2007 i 2008. Członek honorowy Stowarzyszenia Przedsiębiorczości w Nieruchomościach. Wieloletni wykładowca na szkoleniach i kursach z zakresu zarzadzania nieruchomościami komercyjnymi jak i wspólnot mieszkaniowych. Czynnie uczestniczył w uruchamianiu i oddaniu do użytkowania czterech centrów handlowych zlokalizowanych w Poznaniu, Rybniku, Sosnowcu oraz Lublinie.
Maciej Zackiewicz - Doświadczony manager działający na rynku nieruchomości komercyjnych. Proaktywny i zdolny do inspirowania proaktywnym nastawieniem do działań biznesowych. Wykładowca podczas praktyk zawodowych dla kandydatów na zarządców nieruchomości oraz szkoleń dedykowanych dla pracowników firm rynku nieruchomości w stowarzyszeniach zawodowych. Absolwent Executive MBA – Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej we współpracy z London Business School, HEC School of Management Paris oraz NHH Norwegian School of Economics and Business Administration. Absolwent wydziału Zarządzania Nieruchomościami Uniwersytetu Warszawskiego. Aktualnie uczestniczy w jednym z najlepszych programów MBA w regionie CEE.